Nazywam się Jakub Chudynko i chodzę do klasy IA. Już po raz drugi uczestniczyłem w programie pt. „Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka”, organizowanym przez Zarząd Województwa Mazowieckiego. Program ten przyznał stypendia dla 632 szczególnie uzdolnionych uczniów i uczennic naszego województwa. Warunkiem zakwalifikowania się do projektu było osiąganie bardzo wysokich wyników w nauce, uczestnictwo w konkursach przedmiotowych i wysoka średnia ocen końcoworoczna w roku szkolnego 2020/2021. Spełniałem wszystkie te wymagania, przez co zdecydowałem się na ponowne przystąpienie do programu. Podczas składania wniosku do projektu stypendialnego należało przedstawić wstępne założenia Indywidualnego Planu Rozwoju Edukacyjnego Ucznia, określić kierunek rozwoju, podać cele oraz krótki opis działań. Niedługo po aplikacji do programu dotarła do mnie wiadomość o tym, że moje zgłoszenie zostało pozytywnie zaopiniowane.

Mam wiele ulubionych przedmiotów, ale pracując nad programem stypendialnym zdecydowałem się na poszerzenie wiedzy z języka angielskiego. Chciałem lepiej posługiwać się tym językiem, który znacznie ułatwia komunikację z innymi ludźmi na całym świecie. W porozumieniu z Dyrektor Szkoły Panią Małgorzatą Małachowską, opiekunem podczas projektu został mój nauczyciel języka angielskiego, Pan Mateusz Zalech. Po zatwierdzeniu części pierwszej Indywidualnego Planu Rozwoju przystąpiłem do przygotowania szczegółowych założeń wymaganych w części drugiej. Z pomocą mojego opiekuna Pana Mateusza Zalecha opracowałem cele ogólne i szczegółowe, rodzaje działań, harmonogram realizacji, sposób prezentowania wyników projektu, oczekiwane efekty oraz plan wydatków związany z realizacją projektu. Tak zaplanowane działania pomogły mi w doskonaleniu posiadanych umiejętności językowych, poszerzaniu wiedzy w różnych dziedzinach, poznawaniu kraju i kultury brytyjskiej oraz rozwijaniu zainteresowań.

Stypendyści tego projektu otrzymują dofinansowanie pieniężne, które pozwala m.in. na zakup: wielu materiałów biurowych, komputerowych, publikacji książkowych, czasopism, a także uczestnictwo w kursach, szkoleniach, wykładach, wyjazdach edukacyjnych, obozach naukowych umożliwiających poszerzanie wiedzy, rozwijanie zdolności i umiejętności. Stypendium przyznane było na okres 10 miesięcy (od 1 września 2021 r. do 30 czerwca 2022 r.) dla każdego stypendysty i stypendystki.  Całkowita wartość projektu: 3 697 073,60 zł. Kwota dofinansowania Unii Europejskiej: 2 957 658,88 zł Łączne warunki, które musiał spełnić ubiegający się o stypendium: 1) w roku szkolnym 2020/2021 otrzymać promocję do następnej klasy/otrzymać świadectwo ukończenia szkoły podstawowej; 2) w roku szkolnym 2021/2022 być uczniami VII lub VIII klasy szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego, zlokalizowanych na obszarze Województwa. Ponadto uzyskać średnią ocen z 3 dowolnie wybranych szkolnych przedmiotów ogólnych rozwijających kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne, obliczoną na podstawie świadectwa ukończenia klasy/szkoły w roku szkolnym 2020/2021 na poziomie nie niższym niż 5,66. Co najmniej jeden przedmiot, spośród 3 przedmiotów wskazanych do średniej, musiał być ujęty w kierunku rozwoju edukacyjnego ucznia. Na dodatkowe punkty liczyć mogli laureaci i finaliści konkursów lub olimpiad.

PREZENTACJE I TEKSTY:

<<<UK MONUMENTS>>>

<<<SHAKESPEARE>>>

<<<ZESPÓŁ QUEEN>>>